Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Ettehiyyatü duasi türkçe okunuşu ve anlamı


ettehiyyatü duası türkçe okunuşu ve anlamı


yazılabilecek diğer sorgu türleri:
ettehiyatü,attahiyatu,ettehhiyyatü,attahiyyatü,ettahhiyatü,lillahi vesselavatü duasının türkçe okunuşu ve anlamı nedir? ettehiyattü duasının okunduğu yerler, nerelerde okunur?


ettehiyyatü duasi türkçe okunuşu ve anlamı



cevap;


Ettehiyyâtü:
Okunduğu Yerler:
Namazların her oturuşunda okunur.

Okunuşu;
Ettehiyyâtü lillâhi vessalevâtü vettayibât. Esselâmü aleyke eyyühen-Nebiyyü ve rahmetüllahi ve berakâtühüh. Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-Sâlihîn. Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve Rasülüh.


ANLAMI;
Dil ile, beden ve mal ile yapılan bütün ibadetler Allah'a dır. Ey Peygamber! Allah'ın selâmı, rahmet ve bereketleri senin üzerine olsun.
Selâm bizim üzerimize ve Allah'ın bütün iyi kulları üzerine olsun.
Şahitlik ederim ki, Allah'tan başka ilah yoktur. Yine şahitlik ederim ki, Muhammed, O'nun kulu ve Peygamberidir.



ettehiyyatü namazlarda müminlerin miracıdır.

ettehiyyatüde peygamberimizin miraç gecesi yaşadığı konuşma yadedilir.

ettehiyyatüyü daha iyi anlamak için şu yazımı okumanızı tavsiye ederim;

Ettehhiyatü ve anlayarak namaz kılmak

semiallahülümen hamideden subhanerabbiye ala ya NAMAZDAKİ tüm dualar ve anlamları


< - >

35 yorum:

  1. Allah razı olsun kardeşim.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ama sanırım ezberlemesi benim için çok zor olucak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boşver zaman zaman öğrenilsin

      Sil
    2. 2014 e 2021 den yanıt...

      Sil
    3. Eh yani yapabilirim bence

      Sil
  3. Allah sizden razı olsun sizin yardımlarınızla güzel, doğru ve öz biçimde okumayı öğrendim. Allah işinizi rast getirsin inşallah.

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun kardeşim. Keşke herkes sizin gibi olsa...Dini, duaları böyle herkes bilse... Sizin gibiler elbet cennete giderler tekrar Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. adsız degilim ama allaha yeni yonelenlerdenim herseyı ogrenmek istiyorum namaza bile basladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah herkez senin gibi istekli olur aminn🙏🙏

      Sil
  6. fırat aksoy çok doğru dediklerin ALLAH hidayetini arttırsın...helal olsun sana...ALLAH la yarattığı bir kulu ölümlü bir şahsı bir tutuyorlar maalesef...sonrada edip yüksel gibi adamlara çok afedersin bok atarlar...kainatın efendisi sıfatı sadece ALLAH ındır...ama bu dini bozuklar,dini sadece secdeye kapanarak anlamını bilmedikleri ayetleri okumak sananlar...yada ayet sandıkları yazıları okumak sananlar din konusunda müslümanlık konusunda ahkam keserler...din gününde görüşeceğiz... hepsiyle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hidayet Allahtandır. Bismillah
      Kainatın Efendisi sıfatını o insanlar "kainata hükmeden"
      veya "kainatı yaratan" anlamında kullanmıyor ki.

      "uğruna Allahın Kainatları yarattığı insan" anlamında kullanıyor.

      ilgili hadis;
      Hakim Nişapurinin Müstedrek adlı güvenilir hadis kitabında geçen bir hadisi şerif;

      ''Hz Adem günah işlediğinde şöyle dua etti:
      Ya Rabb! Muhammed'in hakkı için benim günahımı bağışlamanı diliyorum.
      Allahu Teala dedi ki: Ey Adem! Sen Muhammed'i nereden biliyorsun, ben onu daha yaratmadım.
      Adem: Ey Rabbim, Sen beni yarattığında ve ruhundan bana üflediğinde başımı kaldırdım ve arşın sütunları üzerinde 'Lailahe İllallah Muhammedun Rasulullah' yazılı olduğunu gördüm. Ve bildim ki, Sen kendi adının yanına ancak en çok sevdiğin kişinin ismini ilave edersin.
      Allahu Teala dediki: Doğru söylüyorsun ey Adem, o (Hz. Muhammed sav) benim en sevdiğim kulumdur. Sen Benden onun (Hz Muhammed sav) hakkı için istedin, Ben seni bağışladım. Muhammed olmasaydı Ben seni yaratmazdım''
      ( Hakim Mustedrek 2/615 Hz Ömer (ra)'dan merfu olarak ;İbn Asâkir (2/323), el-Beyhâki, Delâil’un-Nubuvve (5/488) )

      Gördüğünüz gibi hadisi şerifte yine Allaha yalvarılıyor yine Allahtan isteniyor.

      hadislere inanıp inanmama hususuna gelince
      miraç hadisesinden sonra

      HZ. Ebu bekire kalbinde hastalık bulunanlar gelip
      "seninki göklere uçtum diyor hah. hadi bakalım şimdi ne diyeceksin" demişlerdir.
      hz ebubekir ümmete peygambere teslimiyet dersi veren şu sözleri söylemiştir;
      "o söylediyse Doğrudur."

      şimdi birde şu hadislere bakalım;

      Resulullah (s.a.a): "Kim, kendisine ulaşan bir hadisimi inkar ederse, kıyamet günü onun aleyhine şahitlik ederim. Öyleyse benden olup olmadığını bilmediğiniz bir hadis duyarsanız, deyin ki: "Allah daha iyi bilir."

      Resulullah (s.a.a): "Kim, benden kendisine ulaşan bir hadisi yalanlarsa, üç kişiyi yalanlamıştır; Allah'ı , Resulünü ve hadisi kendisine nakledeni."

      kardeşim neden hadislere karşı bu kadar katısınız. o hadisi gerçekten Allahın elçisi söylediyse durumunuz ne olur biliyor musunuz?

      birde şunu okuyun;
      "Nebî (s.a.s.), Medine'de iken şöyle buyurdu:

      "Beni seven Allah'ı sevmiş, bana itaat eden Allah'a itaat etmiş olur."

      Bunun üzerine münafıklar dediler ki:

      — Bu adamın dediğini işitiyor musunuz? Şirke yaklaştı, oysa Allah'dan başkasına ibadeti

      nehye diyor. Bu sözleri söylemesinin, hristiyanların İsâ b. Meryem'i rab edindikleri gibi,

      bizim de kendisini rab edinmemizi istemesinden başka bir sebebi olabilir mi?

      Bunun üzerine Allah, Nebî (s.a.s.)'in söylediklerini tasdik etmek üzere: "Kim Rasul'e itaat

      ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur." buyruğunu indirdi." nisa suresi 80. ayet. Kuranda daha birçok yerde Allaha itaatle birlikte resulune itaat sizden olan ulul emre itaat diye AYET geçmektedir.

      şimdiki ümmetin resule itaati nasıl olacak?

      Namazsız Emeksiz Kalbden yaşanan bir islam kolayınıza geldiği için mi bunları kabul etmiyorsunuz.
      maalesef sizler istesenizde istemesenizde Allaha ve Resulunden gelene itaat etmeyen din gününde çok pişman olacak fakat geri dönüşü olmayacak.

      okuyan araştıran sadece siz değilsiniz. o yüzden milleti cahil kendinizi alim görmeyin ilmin afeti
      bakın sizin için hadislerini hiç içi cız etmeden inkar ettiğiniz peygamberimizi ne buyuruyor;
      (Bir kavim çıkar, Kur'an okuyup "Kim bizden daha iyi bilir? Kim, bizden daha fazla fıkıh bilgisine sahiptir?" der. İşte bunlar, Cehennem yakıtıdır.) [Taberani]

      (Vallahi bir zaman gelecek, insanlar Kur'anı öğrenecek ve okuyacaklar. Sonra, "Biz okuduk, öğrendik. Bizden hayırlı daha kim var?" diyecekler. İşte onlar Cehennem odunudur.) [Taberani]
      büyük imam (sizin gibi 2-3 kitap okumamış ciltler dolusu kitap yazmış)
      imamı gazali de şöyle diyor;
      ilmin Afeti kişinin kendini büyük görmesidir.
      Hidayet Allahtandır.

      Sil
    2. Hz Ademin Hz Muhammedin hatri icin demesi Araf suresi 172 ve 173.ayetlere terstir zira insanlarin r7hlarinin ne zaman yaratildigi orda anlatlmistr.inaan yaratilmadan once ruhlarin yaratildigi ogretisi iran zerdustluk dininden dinimize atfedilmistir.Kuranin 9 ayetlwrini iyi anlayalim lutmefen.

      Sil
  7. Ayet hadis ve dualara karşı edepsizlik yapmayın. Allah muhafaza Allah bi gazab eder helak olur gidersiniz. Bilmediğimiz konularda Allah ve Resulü en doğrusunu bilir deyip tasdik edelim. Derviş beyin verdiği cevap hadis inkarcılarına karşı çok güzel doyurucu bir cevap Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  8. çok iyi böylelikle anlamını ezberledim ve iyi not aldım allah razı olsun

    YanıtlaSil
  9. ALLAH sizden razi olsun sizin sayenizde notum 100 olcak tesekkurles

    YanıtlaSil
  10. Allah razı olsun . Sizin sayenizde attehiyyatü suresini ve anlamını öğrendim .

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim , Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  12. hoca zor demişti zaten

    YanıtlaSil
  13. Allah razı olsun sizin sayenizde bunları ezberledim

    YanıtlaSil
  14. çok güzel ama sanırım ezberlemesi benim için çok zor olucak.

    YanıtlaSil
  15. Bide Ettehiyatü nün sirri nedir diye yazip mehmet yildiz kardesimizden dinleyin
    Selam vede Duayla

    YanıtlaSil
  16. baya zor ezberledim ama çok güzel

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar çok zordu ama ezberledim saolun

    YanıtlaSil
  18. Ezberledim çokk şükür inşallah allah herkeze bol para terbiye versin istediyi kişiye kavuşsun istediyi gibi akıllı uslu bir çocuk nasip eylesin aminnn🙏🙏

    YanıtlaSil
  19. Çok zor ama istersen oluyor inşallah herkesin işi rast gider aminnnnn🙏🙏🙏🙏😊

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗