Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Rabbena atina ve rabbenağfirli dualarinin türkçe okunuşu

Allahümme rabbena atina ve rabbenağfirli dualarının
türkçe okunuşları okunuşu anlamı anlamları
ve okunduğu yerler


Rabbenâ âtina ve Rabbenâğfirli:
Okundukları Yerler:

1) Namazlardaki oturuşlarda Allahümme salli ve Allahümme barikten sonra,
2) Kunut duasını bilmeyen vitir namazında onun yerine "Rabbenâ âtina" ayetini okuyabilir.
3) Cenaze namazında üçüncü tekbirden sonra okunacak duaları bilmeyen bunların yerine yine "Rabbenâ âtina" ayetini dua niyetiyle okuyabilir.

okunuşu;


RABBENA ÂTÎNA;
Rabbenâ âtina fid'dünyâ haseneten ve fil'âhirati haseneten ve kınâ azâbennâr. Birahmetike yâ Erhamerrahimîn

ANLAMI;
Allah'ım! Bize dünyada iyilik ve güzellik, ahirette de iyilik, güzellik ver. Bizi ateş azabından koru.

OKUNUŞU;
RABBENAĞFİRLİ;
Rabbenâğfirlî ve li-vâlideyye ve lil-Mü'minine yevme yekûmü'l hisâb.

ANLAMI;
Ey bizim Rabbimiz! Beni, anamı ve babamı ve bütün mü'minleri hesap gününde (herkesin sorguya çekileceği günde) bağışla.
 
Şafii Mezhebindeki kunut duası Allahummehdina fiymen hedeyte



Şafii mezhebindeki veccehtu duası >>





Anlayarak namaz kılmak için





semiallahülümen hamideden subhanerabbiye ala ya NAMAZDAKİ tüm dualar ve anlamları



< - >

38 yorum:

  1. Ben şafi mezhebindenim.Sabah namazının 2. rekatında kunut okunuyor.Ama ben yeni başlicam namaza.Kunut duası da biraz uzun ve karmaşık.Kunut duasını ezberleyene kadar ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim sorunun cevabını sorularla islamiyette araştırdım buldum.
      sayende ilk defa böyle birşey duydum ilimden bir bab daha öğrendim Allah razı olsun.

      sorunun detaylı cevabı http://elestiriyoruz-dervis.blogspot.com/2012/07/allahummehdina-fiymen-hedeyte-safii.html

      sana lazım olan cevap yani kunut duasını ezberleyene kadar rabbena atina fiddunya yı okuyabilirmişsin.

      Allah Namazlarını kabul etsin bir dua da bize edersin inşallah.
      birde şafii lerde vecettehu duası varmış ona da bak istersen.

      Sil
  2. merhaba adsız kunut duası yerine istediğin bir dua oku

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç dua bilmeyen "öğrenene kadar" şu kolay ve kısa dualarla vitr namazı kılabilir;

      1. Yalnız “Rabbenâ Âtinâ” (Bakara, 2/201) âyet-i kerimesini okuyabilir.
      2. Üç defa “Allahümme’ğfirli” de diyebilir.
      3. Üç defa “Yâ Rabbî” demesi de caizdir. (bk. Ömer N. Bilmen, Büyük İslam İlmihali, s. 160)

      Sil
  3. slm adsız ilk önce defalaca oku ezberlersin benden sana tavsiye

    YanıtlaSil
  4. Rabbenâ âtinâ fiddünyâ haseneten
    Ve fil âhıreti haseneten ve kınâ azâbennâr.
    Birahmetike yâ erhamerrâhimîn
    Rabbenâğfirlî velivâlideyye
    Velil mü'minîne yevme yegûmul hisâb.

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. MaşaAllah ve Afferin. demek ki zihnini günah şeylerle meşgul etmiyorsun zihnini günahlarla meşgul edende Ahmaklık odaklanma ve hafızada tutma problemleri oluşur.

      Sil
  6. işime yaradı din performans ödevi 100

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah gerçek dünyada din performansını artırsın. Ahirette 100 alasın

      Sil
    2. selâmün aleyküm ben yıllar önce ramazan ayında bilerek orucumu bozdum şimdi çok pismanim bazı hocalara sordum ara vermeden 61 gün oruç tutacaksin dediler bazılarıda sadece 1 gun tutup bir daha bu günahı islemeyecegine dair tövbe edeceksin dediler şimdi ne yapacagimi bilemedim yardimci olurmusunuz?

      Sil
    3. Elif hanım mesele uzun en iyisi android cihazınıza 4 mezhep uygulamasını indirin google olay stordan anlatması uzun mesele

      Sil
  7. Birahmetike ya erhamerrahimin rabbenagfirli veli valli deyye den sonra okunmazmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır okunmaz bütün dua kitaplarında birahmetike ya erhamerrahimin sonrası.

      Sil
    2. Onu istersen oku

      Sil
  8. Çook teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz ezberlemek zorundaydım kitaplardada bulamadım gerçekten çook teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar bu duada türkçeden çok kelime var. Ezberlemek kolay olacaktır inşAllah anlamını da düşünerek okursanız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua da Türkce kelime yok,Türkce 'de Arapça kelimeler var :)

      Sil
  10. bizim kitabımızda yazıyo valla ben ezberlemeye çalışıyorum ama yazındığı qibimi okunuyor ya

    YanıtlaSil
  11. Rabbenâğfirlî ve li-vâlideyye ve lil-Mü'minine ve lil-Mü'minati yevme yekûmü'l hisâb.
    Diye okuyordum bu duayı yanlışmı bilen varmı ?

    YanıtlaSil
  12. yanlış. velil müminat yok. şöyle bak;
    Rabbenâğfirlî ve li-vâlideyye ve lil-Mü'minine yevme yekûmü'l hisâb.

    YanıtlaSil
  13. Ya rabbena atina fid-dunya haseneten ve fik ahirwti ve gija azbennar ve rahmetika errahimin cokk zor hoca sinavda sorucakmis

    YanıtlaSil
  14. Eksik yazmışsınız ama güzel

    YanıtlaSil
  15. rabbena atina daha kolay bence

    YanıtlaSil
  16. Rabbane atina ve rabbane firli 2 si birmi okunuyor birde bu duaları ben namazda ayakta iken okuyorum bir sakıncası varmıdır

    YanıtlaSil
  17. Bence iyi bir dua çok da kolay

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel bir dua ve çok kalay

    YanıtlaSil
  19. ben çok yararlandım tavsiye ederim din sözlü 100

    YanıtlaSil
  20. Allahumme rabbena Atina fitdunya Hasan eten vefilahireti Hasan eten vekina azabennar rabbicalni mukimessalatü veminzurriyyeti rabbena vetekabbel dua rabbenaufirli velivalideyye velilmuğbinine yevmeyekumil hisab birahmetike ya erhamerrahimin ben buduayı birşekilde okuyorum

    YanıtlaSil
  21. Teşekkür ederim namaz kılıcaktım ve sürekli RABBENA ATİNA yı karıştırıyordum👍👍👍👍

    YanıtlaSil
  22. yaz kuran kursunda kısa olması çok işimeyaradı bide kurandayım

    YanıtlaSil
  23. Bir kitaota rabbenatinada sinunda hirakmetike ya errahmanirahim yazmiyordu. Bende yanlis bildigimi dusunup namazlarimda okumadim. Acaba namazlarim bosa mi gitmis oldu

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel öğrendim

    YanıtlaSil
  25. arkadaşlar bu site yalan söylüyor burası benim sitem diye bu site eskiden benim din hocamındı

    YanıtlaSil
  26. Adsız adamı hasta etme bu site de yalancı falanda değil eğer yalancı olsaydı kimse bu siteye bakmazdı sen bakmıyacaksan YÜRÜ GİT!!!!!!

    YanıtlaSil
  27. Sene sonu için işime yaradı . Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗