Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

oruçluyken gusül abdesti gerekirse ne yapilir

oruçluyken gusül abdesti gerekirse ne yapılır


oruçluyken+gusül+abdesti+gerekirse+ne+yapılır
oruçluyken boy abdesti almak
niyetliyken boy aptesi alınır mı?
oruçluyken yıkanılır mı?
yıkanmak boy abdesti almak orucu bozar mı
cenabet olunca oruç bozulur mu?
İhtilam olmak orucu bozar mı? ne yapmalıyım?
gusül abdesi alınca oruç bozulur mu?
oruçluyken nasıl boy abdesti alacağız?
oruçluyken yıkanmak ile ilgili sorularlaislamiyet.com cevaplarını sizlerle paylaşıyorum.


ORUÇLUYKEN GUSÜL ABDESTİ ALINIR

Ebu Said Radiyallâhu Anh anlatıyor:
Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyurdular ki:

“Üç şey vardır ki orucu bozmaz: Hacamat olmak (kan aldırmak), kusmak, ihtilam olmak.”
(Tirmizî, Savm 24)


Hadisden anlaşıldığı üzere kan aldırmak orucu bozmamaktadır. Ayrıca alkollü bezle o bölgenin temizlenmesi de orucu bozmaz.

Ebu Bekr ibni Abdirrahman Radiyallâhu Anhın anlattığına göre, babası Mervan’a, Hz. Âişe ve Ümmü Seleme Radıyallahu Anhümânın kendisine şunu haber verdiklerini söylemiştir:

“Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem Ramazan ayında, rüya sebebiyle olmaksızın cünüp olarak fecir (sabah namazı) vaktine ulaştığı olurdu da, kalkıp yıkanır ve orucunu tutardı.”
(Buhari, Savm: 22, 25; Müslim, Sıyâm: 76; Muvatta, Sıyâm: 12; Ebu Dâvud, Savm: 36; Tirmizî, Savm: 63; Nesâi, Tahâret: 123)


Cünüp olarak oruca başlamak veya oruç tutmak caizdir ve orucu bozmaz. Ancak bir vakit namazı kazaya bırakacak kadar cünüp durmak caiz olmadığından gusül abdesti almak gerekir. Gusül abdesti alırken ağız da yıkanır. Suyu boğazdan akıtmayacak şekilde ağız yıkanmalıdır. Gargara yapmak şart değildir.
Mehmet Paksu Sorularla islamiyet.com



< - >

8 yorum:

  1. Rivayette ruyasiz ihtilamin orucu bozmayacagi soylenmis, ruya gorerek ihtilam oluyorsak oruc bozuluyor mu yani.Bide ruyada ihtilam olduk fakat gusul abdesti almaya imkanimiz yok ne yapmamiz gerekir o zamn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rivayetin kaynağı nedir ilk defa duyuyorum fetva sitelerinde sadece rüyada ihtilam olmanın orucu bozmadığınıdan bahsediyor.
      gusül almaya imkan olmaması da çok garip durum eğer diyorsanız ki akraba evinde veya misafirlikte olduk o zaman yine gusl almanız lazım çekinceniz utanmanız sadece Allahtan olmalı kim ne derse desin.
      çok afedersiniz benim uzun yolculukta başıma geldi mola yerinde arabadan indim birilerinden su istedim birilerinden yer göstermelerini istedim
      utandım sıkıldım ama Allaha Karşı daha mahcup duruma düşmemek iiçin insanlara karşı mahcup olmayı yeğledim.


      demek istediğimi anladınız.
      şayet gerçekten su yoksa o zaman teyemmüm yaparsınız.

      misafirlik-yolculuk- gibi durumlar "yıkanma imkanı yok" durumu değildir.

      saygılarımla

      Sil
  2. sahura Kadar gusül abdesti alinamazsa niyetlenmek günahmidir, Kabul olmuyormu?
    yoksa niyetlnip gusül abdesti almak oluyormu?

    YanıtlaSil
  3. Sağır sultan kardeşim kastedilen rüyasız ihtilam insanın elinde olmadan zihnine düşen düşünceler yada müstehcen bir şeyi görmesi sebebiyle müdahalesiz boşalması sebebiyle ihtilam olmasıdır muhtemelen...

    YanıtlaSil
  4. sahura kadar gusül alınamazsa niyetlenmek günah değildir. Niyetlendikten sonrada gusül alınabilir. Yukarıda anlatılmış... Fakat gusül esnasında burna ve ağıza su verirken mübalağadan yani normal zamanlardaki aşırılık ve abartıdan kaçınmak ve su yutmamak gerekir. Su yutulursa yine iftarada kadar oruca devam edilir fakat ramazandan sonra 1 gün oruç tutulur. kefaret gerekmez diye fetva sitesinde okudum.

    YanıtlaSil
  5. Ruyamda cunup oldum banyi yapma imkanim yok bi daha oruc tutacam Kabul olurmu orucm

    YanıtlaSil
  6. Abi allah rızası için hemen cevap ver orucluydum bugün bazı videolar gördü. Ve kendime hakim olamadı duramadim ve boşaltım bana bi yardım edin lütfen yardım edin hemen. Orucumu şimdi kurtaramamıştır mi lutfen yardım edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://elestiriyoruz-dervis.blogspot.com.tr/2010/08/masturbasyon-yapmak-orucu-bozar-mi.html?m=1

      Sil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗