Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Ağıza gelen kusmuğu yutmak orucu bozar mı?

Ağıza gelen kusmuğu yutmak orucu bozar mı


çok afedersiniz sorunun diğer soruluş biçimlerini de yazacağım ki o şekil arayanlarda bulsun.
Kusmuk yutmak orucu bozar mı?
az kusmuğu yutsak orucu bozar mı?
oruçluyken ağıza kusmuk gelmesi?
oruçluyken ağıza istemeden kusmuk gelirse bizde yutarsak?
ağza gelen çok az kusuntu orucu bozarmı
ağıza gelen kusmuğu istemeden yutmak orucu bozar mı?
Ağız dolusu olmayan kusmuk orucu bozar mı?
Ağız dolusu olmayan kusmuğu yutmak orucu bozar mı?

CEVAP:

ağıza gelen kusmuğu yutmak orucu bozar mı
Ağız dolusu olmayan kusmuğu yutmak orucu bozar mı
Kasten ağız dolusu kusmak orucu bozar ve yalnız kazâ gerekir.
İstemeyerek kusmak, ağız dolusu bile olsa orucu bozmaz.
Ağız dolusu gelen kusmuğu kusmayıp geri yutmak orucu bozar ve yalnız kazâ gerektirir.


KENDİLİĞİNDEN GELEN AĞIZ DOLUSUNDAN AZ KUSUNTUYU YUTMAK
Bir kusuntu kendiliğinden gelince bakılır: Eğer ağız dolusu olmayıp içeriye dönerse, ittifakla orucu bozmaz. Fakat içeriye döndürülürse, (kendi isteği ile) İmam Muhammed'e göre orucu bozar. İmam Yusuf'a göre bozmaz; çünkü bu az olduğu için abdesti bozmadığı gibi orucu da bozmaz. (bk. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Oruç, 114. madde)


Ağız dolusu olmayan bir kusuntunun kendiliğinden gelip sonra içeriye dönmesi ile oruç bozulmaz.

Yani isteyerek yutmayınız.
azda olsa çokda olsa çıkarınız. çünkü mideden istemeden çıkarsa orucu bozmuyor bari geri yutmayın.




< - >

9 yorum:

  1. sagolun elleriniz dert gormesin :)

    YanıtlaSil
  2. ağzıma küçük kusmuk geldi onu yuttum sonra baktım orucu bozuyomuş ama ben bozduğunu bilmeden yuttum orucum bozuldumu

    YanıtlaSil
  3. ağzıma küçük kusmuk geldi onu yuttum orucu bozacağını bilmiyodum sonra baktımki bozuyomuş orucum bozuldumu

    YanıtlaSil
  4. Karnım ağrıyodu onun icinde geirip duruyodum ve sonra bi anda geirirken geldi bende istemsizce yuttum bozulurmu orucum

    YanıtlaSil
  5. abdest aldım oruçluyum ilk başta agzımızı çalgaldıgımızda oruç bozlurmu,

    YanıtlaSil
  6. Kusmuk boğazımdayken az olduğu için çıkarmaya çalıştım ama yapamadım yutmak zorunda kaldım. Orucum bozuldu mu?

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah kardeşim allah razı olsun

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗