Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Patates kızartmalı yağda yumurta tarifi

S.alykm
Patates kızartmalı yağda yumurta tarifi

yemek tarifi yazıyorum diye sakın dervişi layt erkek filan oldu sanmayın.
açlık ve bu hain nefis insana neler yaptırıyor.

Geçenlerde yeğenim bir yerde patates kızartmalı bildiğimiz yağda yumurta yediğini ve tadının çok güzel olduğunu.
benim ondan yapıp yapamayacağımı sordu.

hemen Google'ın huzuruna vardım ve sordum.

'Patatesli Yumurta?'

yemekbahane diye bir bayan sitesiyle ve bayan muhabbetleriyle karşıkarşıya kalınca biraz kendime
gelir gibi oldum.
ama, dedim kendi kendime;

'sevaptır bi deneyelim bakalım çocuk okuldan gelince yer'


YemekBahane sitesindeki tarif aklıma yattı fakat fazla yağlı sevmediğim için
yağı biraz daha az koydum.
Patatesleri küp küp doğradım
ama yağı az koyarsanız şöyle bir sorun oluyor
patateslerin üst kısımları pişmiyor alt kısımları kızarıyor.
bunun çaresini de tavayı biraz eğerek bulduk çok şükür.

resmini de koyayım.

eğer az yağda kızartma yaparsanız tavayı bu şekil tutun;

Patates kızartmalı yağda yumurta tarifi

neyse yemekbahane ye teşekkür ederek kendi yaptığım ve yediğim nefis olan patates kızartmalı yağda yumurta (omlet) tarifini paylaşayım.


Patates kızartmalı yağda yumurta tarifi


PATATES KIZARTMALI YUMURTA NASIL YAPILIR?



MALZEMELER

2 kişilik

3 orta boy patates
3 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
karabiber tuz

YAPILIŞI

Patatesi çok olsun diyorsanız 3 orta patates 3 yumurta yok yumurtası çok olsun diyorsanız
2 patates 4 yumurta koyun.

ben patatesi çok olsun yumurta bulandırır diye 3 baddiz 3 yumurta ile yaptım.

tavaya az yağ gezdirdim (yaklaşık yarım çay bardağı)

yağ kızınca küp küp doğradığım patatesleri attım içine

ateşi de büyük ocakta harıl harıl yanıyor.

3 yumurtayı da bi kapta çırptım.
baktım patateslerin yağa değen yeri pişiyor üstü olduğu gibi duruyor.
tavayı üstteki resimdeki gibi tutarak eşit pişirmeyi sağladım.
patateslerin kızardığını hissedince
karabiber ve tuz ile iyice çırptığım yumurtayı üzerine döktüm.
ateşi kıstım yavaş yavaş tahta kaşıkla karıştırarak kızarttım.
sonuç mükemmel oldu.

yeğenim gelmedi biz yedik.
oda şansına küssün.


< - >

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗